Contact form

 

Bestillings informasjon

 
Bestilling
 
Nordicvisitor.no er det elektroniske bestillingsnettstedet og handelsnavnet til Nordic Visitor ehf. Vårt registrerte hovedkontor har adresse Bíldshöfði 20, 110 Reykjavík, Island. Disse bestillingsvilkårene regulerer alle bestillinger på nordicvisitor.com, enten de går gjennom våre kontor på Island eller i Sverige. Alle bestillinger eller forespørsler du legger inn, enten gjennom bedriftens nettsted eller på andre måter, skal anses som et tilbud fra deg om å kjøpe den relevante pakken eller andre reisearrangementer i henhold til disse bestillingsvilkårene. Ingen kontakt mellom deg og Nordic Visitor skal eksistere før Nordic Visitor aksepterer hele beløpet og utsteder en bekreftelsesfaktura. Personen som legger inn bestillingen samtykker i disse vilkårene på vegne av alle medlemmene i reisefølget, og er ansvarlig for totalbeløpet fra gruppen. Kun personer over 18 år kan for øyeblikket bestille tjenester hos Nordic Visitor. Ved å legge inn en bestilling, garanterer og bekrefter du at du samtykker i disse betingelsene.

Bestill her.
 
Betalingsvilkår
 
Som betaling for tjenester bestilt direkte via nordicvisitor.com, godtar vi alle de mest brukte kredittkortene, PayPal, elektronisk bankoverføring og sertifiserte sjekker. Et ikke-refunderbart depositum på 20 % av totalprisen bør være Nordic Visitor i hende ved bestilling. Dersom reisearrangementene dine inneholder flybilletter, må totalbeløpet betales ved bestilling. Totalbeløpet (minus depositum) for grupper og enkeltpersoner bør være Nordic Visitor i hende minst fire uker før avreise eller ved bekreftelse av bestillingen, dersom avreisen er om under fire uker. Dersom beløpet ikke betales i tide, forbeholder Nordic Visitor seg retten til å behandle dette som en avbestilling og å oppheve bekreftelsen av tjenestene.
 
Hvis ikke Nordic Visitor er i stand til å få en bekreftelse fra leverandøren, vil et alternativ bli tilbudt. Hvis du ikke aksepterer alternativet eller Nordic Visitor ikke er i stand til å tilby deg et alternativ, vil du ikke bli belastet. Du vil få melding om relevante kostnader før en bekreftelsesfaktura utstedes. Dersom reisedokumentene betales av en tredjeparts kredittkort, må vi ha skriftlig autorisasjon fra kortholderen, enten på telefaks eller i et brev.
 
American Express og Diners har svært høye behandlingsgebyrer, så vi må dessverre belaste kundene våre for noe av dette gebyret – 3 % av totalfakturaen.
 
Hvis du foretrekker å betale via elektronisk bankoverføring og trenger opplysninger om bankkontoen vår, kan du ta kontakt med reisekonsulentene våre.
 
Fly informajson – endring og avbestilling (hvis fly er inkludert i pakken)
 
Klasse: Økonomi klasse, kampanje priser, 81 cm seteavstand, 3+3 setekonfigurasjon. 
Endringer: Endring er tillatt mot et gebyr på NOK 1300 (elller tilsvarende etter type flybillett, hver type har sine egne regler) pr billett, med forbehold om ledige plasser i samme bookingklasse. Enveisbilletter kan endres opptil 25 dager for avreise. 
Avbestilling: Ingen refusjon for avreise. Ingen refusjon etter avreise. 
Rabatter: Barn over 2 år, ingen rabatt. Barn under 2 år, 90% rabatt. 
Ingen navne endring er tillatt: Vennligst gi opp passasjerenes navn slik de står i passene. Dersom navn er stavet feil vil det komme ett gebyr på NOK 500 pr person for å rette på navnet. 
Frequent Flyer poeng: Det er ikke mulig å oppgradere på bonuspoeng. 
Vær oppmerksom på: Det er viktig at flybilletten brukes i riktig rekkefolge. Hvis en avgang ikke blir brukt vil resten af reisen automatisk bli kansellert. Kontakt flyselskap for mer informasjon.
 
Prisenes gyldighet
 
Alle priser som tilbys eller vises i prislistene våre er basert på gjeldende priser og kan endres uten varsel i tilfelle valutasvingninger, endringer i skatter og avgifter eller andre slike kostnadsøkninger som er utenfor Nordic Visitors kontroll. Nordic Visitor forbeholder seg retten til å melde fra til deg om prisøkninger som allerede er lagt ut i prislister, brosjyrer eller på nettstedet. Eventuelle prisendringer vil ikke bli pålagt uten minst åtte ukers melding. Etter at den endelige fakturaen er utstedt, garanteres prisen mot alle tilleggsgebyr, med mindre endringen skyldes økning i skatter og avgifter eller valutaendringer. Nordic Visitor påtar seg et beløp tilsvarende 5 % av pakkeprisen. Beløp over 5 % vil bli belastet, men dersom tilleggsgebyret går over 10 %, har du rett til å avbestille reisen og få tilbakebetalt hele beløpet.
 
Avbestilling
 
Avbestillingsmelding – individuell kunde 
Mer enn to uker før avreise: 20 % 
Mindre enn to uker før avreise: 50 % 
Mindre enn 72 timer før avreise: 100 %
 
Avbestillingsmelding – grupper (10 eller flere) 
Mer enn fire uker før avreise: 20 % 
Mindre enn fire uker før avreise: 50 % 
Mindre enn 72 timer før avreise: 100 %
 
Siden avbestillingsreglene for internasjonale og nasjonale flyginger, dagsturer som omfatter flyturer, er strengere enn for vanlige avbestillingsregler, kan ikke Nordic Visitor refundere noen av disse tjenestene bestilt gjennom oss.
 
Legg merke til at avbestillinger av passasjer(er) i en gruppe enten kan medføre prisøkning for hele gruppen eller at passasjeren(e) som avbestiller blir belastet et avbestillingsgebyr.
 
Vi anbefaler på det sterkeste at alle kunder kjøper en omfattende reiseforsikring for å unngå tvister i avbestillingstilfeller.
 
Levering av faktura og billetter
 
Faktura og billetter blir overlevert ved ankomst eller sendt til kunden. I samsvar med postordreforskrifter, blir alle reisedokumenter sendt til kredittkortholderens faktureringsadresse, ikke til passasjerens adresse (med mindre de er samme person). Vi anbefaler på det sterkeste at alle dokumenter sendes i postoppkrav eller med ilbud til hjemmeadressen din. Denne tjenesten koster litt ekstra. Dokumenter kan sendes med A-post, men Nordic Visitor kan ikke påta seg ansvar for dokumenter som blir forlagt eller mistet. Kredittkortet som ble brukt til kjøpet må fremvises når billettene overleveres ved ankomst.
 
Erstatningsansvar
 
Nordic Visitor fraskriver seg ansvar for tap, skader, ulykker, sykdom eller endringer i timeplan grunnet vær, streik eller andre årsaker utenfor Nordic Visitors kontroll. Nordic Visitor handler i god tro, og kan ikke holdes ansvarlig for noen handlinger, forsømmelser eller forsinkelser grunnet agenter, hoteller, turbusselskap, flyselskap, omvisere, restauranter eller noen andre personer eller bedrifter. Nordic Visitor forbeholder seg retten til å endre ruter, timeplaner eller avreisetider uten forhåndsvarsel, om dette skulle bli nødvendig. Dersom det skulle oppstå endringer i flyrutene (innenriks eller utenriks), er passasjeren ansvarlig for eventuelle påløpte ekstrautgifter i forbindelse med slike endringer (f.eks. hotellovernatting, måltider, overganger osv.). Vi råder derfor alle kunder til å kjøpe en omfattende reiseforsikring for å være forberedt på alle eventualiteter.
 
Vårt mål er å utvise enestående kundeservice, og for å oppnå dette, har vi en streng kvalitetskontroll. Hvis du av en eller annen grunn er misfornøyd med feriepakken din, vil vi høre om det. Vi anbefaler at du kontakter oss så snart en hendelse måtte oppstå. Hvis du ikke er i stand til det på det tidspunktet, må du melde fra skriftlig til Nordic Visitor innen 30 dager etter hjemkomst. Hvis ikke, kan dette føre til manglende kompensasjon. All informasjon på nettstedet kan endres. Nordic Visitor forbeholder seg retten til å endre/modifisere/korrigere feil som måtte finnes på nettstedet eller i utgitte prislister.