Contact form

Ofte stilte spørsmål

1. Hva er nordicvisitor.no?
2. Er nordicvisitor.com et sikkert nettsted?
3. Hvor er Nordic Visitor lokalisert?
4. Hvordan kan jeg kontakte Nordic Visitor?
5. Hvilken kontortid har Nordic Visitor?
6. Hvem organiserer reiseoppleggene på dette nettstedet?
7. Hvordan fungerer bestillingsprosessen?
8. Hvor lenge i forveien bør jeg bestille?
9. Hvordan kan jeg betale?
10. Når blir kredittkortet mitt belastet?
11. Hvilken valuta brukes for belasting?
12. Hva skjer hvis jeg må forandre eller avbestille reisen?
13. Hva skjer hvis noen av mine planlagte aktiviteter blir avlyst p.g.a. dårlig vær?
14. Når får jeg reisedokumentene?
15. Har dere barnerabatt?
16. Hva skjer hvis noe uforutsett skulle inntreffe under oppholdet?
17. Hvorfor er ikke flybilletter inkludert i de fleste reisepakkene?


1. Hva er nordicvisitor.cno?
nordicvisitor.no er nettstedet, den elektroniske bestillingsportalen og handelsnavnet til aksjeselskapet Nordic Visitor ehf. Hovedkontoret ligger på Bíldshöfði 20, 110 Reykjavik, Island. Nordic Visitor er et lokalt drevet reisebyrå som spesialiserer seg i turistreiser til den nordiske regionen. Selskapet opererer med statlig lisens i de land der vi har lokalkontor: Island og Sverige. Vi er også medlemmer av diverse reiselivsorganisasjoner. 

tilbake til toppen


2. Er nordicvisitor et sikkert nettsted?
Nordicvisitor.no er et sikkert nettsted. Vi har tatt alle mulige forholdsregler for å beskytte og forhindre tap av data fra nettstedet. Betalingsinfo blir beskyttet av GeoTrust SSL encryption under selve overføringen, og brukerdataene blir oppbevart og sikkerhetskopiert i sikre servere som er beskyttet av de beste brannmurer som fins. All info som vi mottar fra deg, er regulert av våre retningslinjer for personvern.

tilbake til toppen

3. Hvor er Nordic Visitor lokalisert?
Nordic Visitor har lokalkontorer på Island og i Sverige. Vi er fullt autorisert i begge land og følger alle statlige forskrifter for reiselivsbransjen.


ISLAND Hovedkontor

Bíldshöfði 20
110 Reykjavik
Tel: +354 578 20 80
Kontorsjef: Þórlaug Sæmundsdóttir
thorlaug (at) nordicvisitor.com


Se beliggenhet på google maps

SVERIGE

Högbergsgatan 33
116 20 Stockholm
Tel: +46 8 666 23 30
Fax:+46 8 55 11 01 95
Kontorsjef: Cecilia Markov
cecilia (at) nordicvisitor.com

Se beliggenhet på google maps































tilbake til toppen

4. Hvordan kan jeg kontakte Nordic Visitor?
Nordic Visitor bestreber seg på å besvare alle henvendelser innen 24 timer.
Klikk her for epost kontakt. du kan også kontakte oss på telefon for å snakke med en av våre vennlige reisekonsulenter. Klikk her for telefonnummer. 


5. Hvilken kontortid har Nordic Visitor?
Vår kontortid varierer litt med årstid og hvilket land kontoret ligger i. Klikk her for info om lokalkontorene og kontortid. Under oppholdet har kundene våre tilgang til en 24 timers nødhjelpstjeneste på telefon. 

tilbake til toppen

6. Hvem organiserer reiseoppleggene på dette nettstedet?
Alt du ser på dette nettstedet – alle tjenestene og pakkene – er laget og administrert av Nordic Visitor. Vi organiserer alle reiseoppleggene i nært samarbeid med de beste lokale tjenesteleverandørene i hvert av våre nordiske reisemål. 

tilbake til toppen

7. Hvordan fungerer bestillingsprosessen?
Etter at du har lagt inn en bestilling på nettstedet vårt, vil en reisekonsulent kontrollere bestillingsdetaljene og sende deg en epostbekreftelse innen 48 timer. Ditt kredittkort vil nå bli belastet med et depositum på 20%, under forutsetning av at bestillingen skjer 4 uker eller mer før din ankomstdato. Restbeløpet vil bli trukket fra kredittkortet ditt 1 måned før reisen begynner. 

Så snart bestillingen er bekreftet og kredittkortet belastet, vil Nordic Vistor utstede en proformafaktura og reisedokumenter til reisen din. Men, vi vil ikke sende reisedokumentene til deg för vi har mottatt full betaling. Du vil motta dokumentene enten per post, eller når du ankommer feriemålet.

NB: hvis reisekonsulenten er ute av stand til å sende deg en bekreftelse på bestillingen, vil du bli tilbudt et alternativ. Hvis du ikke aksepterer alternativet eller Nordic Visitor ikke kan tilby et alternativ, vil kredittkortet ditt ikke bli belastet. 

tilbake til toppen


8. Hvor lenge i forveien bør jeg bestille?
Alle reiser bør bestilles minimum 48 timer i forveien. Vi anbefaler sterkt at feriepakker og skreddersydde eller tilpassede reiser bestilles minimum 3 uker i forveien. For større grupper bør bestillingen skje et par måneder i forkant. Bestilling i god tid gir oss en bedre mulighet til å reservere de absolutt beste innkvarteringsmulighetene for deg. 

tilbake til toppen

9. Hvordan kan jeg betale?
Vi aksepterer alle de største kredittkortene. Du kan også betale med elektronisk bankoverføring. Nettstedet vårt er sikkert kryptert, og alle betalingstransaksjoner er beskyttet med de beste brannmurer som fins. 

tilbake til toppen

10. Når blir kredittkortet mitt belastet?
Vi belaster et 20 % depositum når du bestiller. Resten vil bli belastet en måned før din avreise. Vi informerer deg via epost når kortet ditt er blitt belastet. 

tilbake til toppen

11. Hvilken valuta brukes for belasting?
Nordic Visitor priser alle islandske feriepakker i norske kroner (NOK). Vennligst sjekk de siste valutakursene på nettsiden til Islands sentralbank. ( Når det gjelder kunder som betaler med bankoverføring, vær oppmerksom på at vi ikke kan akseptere annen valutakurs enn den som oppføres hos Islands sentralbank ). 

tilbake til toppen

12. Hva skjer hvis jeg må forandre eller avbestille reisen?
Vennligst kontakt oss snarest mulig hvis du må forandre eller avbestille reisen din. Avbestilling må skje skriftlig – per brev, faks eller epost. Beklageligvis kan vi ikke gi full refusjon i forbindelse med en avbestilling. Avbestillings-gebyret avhenger av hvor lang tid det er igjen til reisen begynner, bestillingstypen og refusjonsreglene til våre lokale leverandører. For mer info, sjekk våre avbestillings-bestemmelser på Bestillingsinformasjon.

13. Hva skjer hvis noen av mine planlagte aktiviteter blir avlyst p.g.a. dårlig vær?
Hvis en planlagt aktivitet under oppholdet blir avlyst p.g.a. værforhold, vil vi tilby alternativer uten tillegg i prisen. Kontakt din reisekonsulent snarest mulig for å avtale alternative aktiviteter.

tilbake til toppen

14. Når får jeg reisedokumentene?
De fleste kundene foretrekker å motta reisedokumentene når vi møtes, enten på flyplassen – eller på et informasjonsmøte med en reisekonsulent på ett av våre kontorer.

Hvis du foretrekker å få tilsendt dokumentene, kan vi sende dem per post etter at vi har mottatt full betaling. 

tilbake til toppen

 

15. Har dere barnerabatt?
Vi tilbyr barnerabatt i forbindelse med de fleste turisttjenestene på dette nettstedet. Rabatten avhenger av barnets alder og typen tjeneste. Vennligst kontakt oss for mer info.

tilbake til toppen

 

16. Hva skjer hvis noe uforutsett skulle inntreffe under oppholdet?
Alle Nordic Visitors kunder kan ringe en 24 timers betjent nødlinje for assistanse hvis noe uforutsett skulle skje. De av våre kunder som er sin egen sjåfør, får i tillegg låne mobiltelefon med lader, som de disponerer til lokalt bruk - som en ekstra sikkerhetsforanstaltning under oppholdet. 

tilbake til toppen

 

17. Hvorfor er ikke flybilletter inkludert i de fleste reisepakkene?
Nordic Visitor bestiller ikke flybilletter til eller fra våre reisemål fordi det er generelt billigere for deg å bestille direkte hos flyselskapene. Dermed kan du også selv dra nytte av flyselskapenes bonus- og rabattordninger. Vi anbefaler at du tar direkte kontakt med flyselskapene om flyruter, tider og bestilling. Men, hvis du trenger råd, kan våre reisekonsulenter hjelpe deg. I visse tilfeller kan vi bestille flybilletter for deg, mot et ekstra gebyr. 

tilbake til toppen